fredag 7 januari 2011

svar på frågor

evelina sa...
vad har du för framtidsdrömmar?


Oj. svår fråga! Jag vill göra ganska mycket i framtiden. Men framtiden ser väl som så ut att jag så småningom flyttar hemifrån efter studenten och har ett stadigt arbete men också läsa vidare, kanske till någonting annat.  kanske jag inte ens stadgar mig i uppsala.  men drömmar har ju alla.  Men på mina drömmer har jag aldrig satt någon direkt slutpunkt på, att vid den här tiden ska allting vara gjort, ungefär. jag tar en halv dag i taget helt enkelt. Men som personen jag är, är jag ingen som tycker om att bara sitta ner på röven och vänta medan det börjar växa mossa på en och koda i öronen. jag tycker om att det är full fart hela tiden och gillar att göra någonting som är viktigt för någon, någon förändring för någon. och utav egna erfarenheter så vet jag att man får så himla mycket tillbaka. det är det som gör det värt. att jobba med djur eller människor är en självklarhet för mig, jag ser mig jobba med det längre fram i framtiden. Att arbeta med djur har jag haft som dröm redan sen jag var mycket liten, tro det eller ej. men det står högre upp på min lista än att jobba med människor. Att resa ut i europa och vara volontär för utrotningshotade djur i ett halvt år/helt år, skulle vara en upplevelse och något jag verkligen skulle sätta pengar på att göra gratis. Sen är det såå mycket mer jag vill göra med mitt liv, och saker jag bara måste göra! Men då skulle det bli ett långt inlägg. så det här får duga. hoppas du är nöjd med ditt svar evelina.



Anonym sa...
varförr har inte du någon kille? du ser juh bra ut

Haha tack! men det ska jag berätta för dig, i nuläget så är jag inte intresserad av någon överhuvudtaget. Och ett förhållande står inte ens på min karta för tillfället och som jag känner nu så tror jag inte att en kille skulle platsa i mitt liv.. Har för mycket planer för mig själv. (om jag ska låta lite för egocentrisk) För mig räcker det att ha underbara vänner att ha kul med och bara vara lycklig, det är allt som räknas!



soff sa...
hej Ellen såg att du hade skaffat ny blogg. snygg!! jag har ju följt dina gamla blogg som du vet och jag har alltid funderat över en sak men aldrig haft tillfälle att fråga förren nu. men hur mycket tränar du?? är du nöjd med din kropp? har alltid tyckt att den ser så hälsosam ut några bra tips kanske? huhuhu :) ha det bra kram 
 
 
 
Hej sofie! Jag har tränat i princip hela mitt liv, sen jag var fem ungefär. hållit på med olika sporter och det har varit full fart hela tiden. nu i dagsläget har jag slutat spela sporter och tränar mest för mig själv och min egen skull. det kan hända att jag drar på mig joggingskorna någon kväll och drar en svepa runt om knivsta. Annars tränar jag på gym eller hemma. Sen finns det perioder då jag fuskar och inte tränar alls. Men det anser jag bara är nyttigt för kroppen ibland. Äter man rätt kost så kan man träna hur mycket man vill.
Förr var jag aldrig nöjd med min kropp hur mycket jag än tränade och åt rätt, så var jag aldrig nöjd. Alltid var det någonting som var fel. Men idag är jag faktiskt nöjd med min kropp om jag ska tala klarspråk. Jag tränar varken för mycket eller för lite. Snarare för lite än vad som anses vara ellen öhlund. Och några direkt tips är svåra att ge. Vi alla är ju olika och är uppbyggda på olika sätt, långa som korta, smala som tjocka. Vissa har hög ämnesomsättning och fettförbränning och är därför smala utan att behöva träna. Men väger precis som en normalviktig ska väga och äter rätt och allting. Andra har dålig fettförbränning och kör på olika bantningsmetoder och äter kost som dom
tror är rätt. Det gäller bara att skaffa sig rätt självförtroende för att kunna acceptera sin kropp som den är. 
Och sofie, vad har du gjort av din blogg? 
 
 
 
frida.e sa...
vad spenderar du dina pengar mest på.. ? 
 
 
det jag spenderar mina pengar mest på är nog kläder, mat och alkohol. men framför allt alla dom stråna som sitter på huvudet, håret. på det lägger jag ner stora summor på varje månad kan jag lova er. Klipper mig väldigt ofta och undviker allting som jag vet sliter på håret. Jag har alltid sagt, att hellre kort och välvårdat hår än långt och slitet.

1 kommentar:

  1. vf står det att du är gift med daniel drugge på fejjan?
    trodde ni bara va kompisar

    SvaraRadera